Младежката безработица не е проблем, който може да бъде решен само на институционално ниво. Ето защо Европейският съюз сам по себе си не може да създаде работни места – тях ги създава бизнесът, а наша задача е да осигурим благоприятна среда за неговото развитие. Това заяви българският евродепутат от ГЕРБ/ЕНП Ева Паунова, която се включи в дебат за бъдещето на младите хора в Европа като част от инициативата „Алианс за младежта“. Събитието във Веве, Швейцария отбеляза втория етап от инициативата за младежка заетост, която обединява над 200 компании, заели се активно да създават повече работни места и стажове за младите, както и да ангажират други фирми с тази инициатива. Събития като това са политика в акция, по този начин приетото европейско законодателство се прилага в действие. „Важно е младите да са активни и да участват в подобни събития, където им се дава възможността да изразят своите позиции и да представят идеи“, посочи Ева Паунова, която беше специален гост на събитието.
Евродепутатът от ГЕРБ/ЕНП насърчи младите участници по време на интервю за работа за работа или стаж да изразяват искреното си и силно желание да бъдат част от даден екип, а да не се превръща заемането на даден пост в тяхна цел. „Само когато един млад човек е добре запознат с политиката и културата на работа на компанията, той има реални шансове да бъде нает“, подчерта Паунова.
„Алианс за младежта“ е иницииран от водещи европейски компании със социална отговорност към младежта. Този проект подкрепя и допълва инициативи на европейско ниво като Алианса за професионални стажове и Гаранцията за младежта. Целта на компаниите от Алианса е да създадат повече от 100 000 работни места. Чрез днешната инициатива се цели стимулирането на още компании да се включат в Алианса, което ще доведе до създаването на още повече работни места.
Сред участниците в дискусията бяха Лоран Фрекс, изпълнителен вицепрезидент и главен изпълнителен директор на "Нестле Европа", Антонио Силва Мендес от генерална дирекция "Образование и култура", главният секретар на Европейския младежки форум Алън Пел, бизнес-лидери и младежи. Те се обединиха около тезата, че професионалното обучение значително увеличава шансовете на младите за реализация на пазара на труда и насърчиха младежите още от ранна възраст да са обществено активни и да търсят най-доброто образование.
Сред партньорите в "Алианс за младежта" са Adecco, Axa, Cargill, CHEP, DS Smith, Ernst and Young (EY), Facebook,Firmenich, Google, Nielsen, Publicis Groupe, Salesforce.com, Twitter и White&Case.
Можете да гледате запис на събитието на интернет адрес:
http://www.media-server.com/m/go/nestle_2014_alliance_for_youth/lan/en/gb_custom_2/enWebcastViewer