Wednesday 9 October 2013

Daniela Saveklieva сподели снимка на ПП ГЕРБ.Бойко Борисов: Губим огромни пари за проекти,,,





Daniela Saveklieva сподели снимка на ПП ГЕРБ.
Бойко Борисов: Губим огромни пари за проекти, това правителство ще доведе до спиране на еврофондове „Още преди няколко месеца предупредихме гражданите на България, че това правителство ще доведе до спиране на еврофондове, както им ги бяха спрели в пълния обем, въведени в несъответствие от предишната Тройна коалиция”. Това коментира днес в Народното събрание председателят на ПП ГЕРБ Бойко Борисов. На брифинг в парламента народният представител и бивш министър по управление на средствата от ЕС Томислав Дончев съобщи, че Европейската комисия е спряла два важни инфраструктурни проекта - за тунела под Шипка и Западната тангента. „Това са първите лястовички, но не пролетни за радост, които ни подсказват докъде ще я доведат. Това са два ключови проекта. Напомням, че ГЕРБ строеше само с 20 %, а някъде с 15 % или 5 % от парите на българския данъкоплатец. Сега, ако тези проекти някога се строят, ще се строят с бюджетни пари”, посочи Борисов, който допълни, че това означава взимане на заем и вдигане на дефицита. „Като се има предвид огромните обещания, които валят всеки ден от правителството, дефицитът ще отиде над 3-4 %, ще ни вкарат в процедура на свръх дефицит, така че те ще почнат да избират дали да изпълняват социални обещания, дали да спират проекти. Когато спират проектите, това са намалени работни места, това е блокаж на държавата”, добави Борисов. “Без злорадство мога да кажа, че докато си играем с казуси месеци наред, губим огромни пари за проекти, които са 50 % изпълнени, вследствие на нашето добро управление. Когато се има предвид, че Сърбия се присъединява към ЕС и нейната магистрала е готова, точно за София – Калотина сегашното правителство спря да говори. Замразяват Западната тангента, замразяват Северната дъга, замразяват жизненоважния в момента тунел под Шипка, който 2014 г. щеше да е готов, ако ГЕРБ беше на власт. Заради едно цикламено костюмче, което щяло да прави селски пътища. Направи първо големите пътища, където минава големият поток, после ще направиш и по-малките. Едно е да минават милиони хора на година, друго е да минат сто. Първо направи за милионите, после ще направиш и за стоте”, коментира Борисов. Председателят на ГЕРБ припомни как нееднократно е казвал на Орешарски, че вицепремиерката му, министрите му, са изключително некомпетентни. „По тези теми, които касаят всеки българин, съм готов да предоставя целия екип, да отиде, да им дава акъл, да спасят програмите. В противен случай ще стане така, че не само ще загубим тези няколко проекта. Накрая ще загубим финансирането и след това ще ни трябва пак поне година и половина да ги пуснат отново”, подчерта Борисов. Той посочи, че всеки ден търпение, да държат тези хора на власт, означава -едно по едно да почнат да падат жизненоважните проекти на държавата. „Има малък шанс да помогнем да се случи, но трябва някой да ни покани поне да разговаряме на тази тема”, допълни Борисов. По време на брифинга в Народното събрание Томислав Дончев представи подробна информация за двата проекта, спрени от ЕК. “Като конкретна причина за отхвърлянето на двете апликационни форми е посочено, че правителството не е изпълнило ангажимента си да осигури финансиране за вече течащи изпълнения в проекти в ЖП сектора, ползвайки заемното споразумение с Европейската инвестиционна банка”, обясни Дончев. По думите му - тази новина не може да бъде обект на политическо злорадство, а може да буди само съжаление. „Проектите са на обща стойност над 131 милиона евро. Ситуацията е допълнително усложнена предвид факта, че и двата вече се изпълняват. Дончев посочи, че още по-сложна е ситуацията с тунела под връх Шипка и обхода на Габрово, защото това е единственият инфраструктурен проект, който е включен в договора за присъединяване на България към ЕС с краен срок за изграждане 2014 г. „Това са първите отхвърлени апликационни форми от страна на българското правителство от ЕК. Можем да гадаем какво е било качеството на изпратената документация в Брюксел. Редно е да зададем въпросът – това некомпетентност ли е или е нарочно саботиране на проектите? Трябва да получим отговори бързо. В следващите дни и седмици трябва да бъде направено необходимото да се уредят отношенията с Европейската инвестиционна банка, да се използват и малките възможности тези проекти да бъдат спасени. Окончателното им проваляне означава не само липса на транспортна свързаност, не само факта, че няма да бъдат усвоени европейски пари, но и че вече започнати обекти трябва да се платят с пари от бюджета”, подчерта Дончев. Според регионалния министър в правителството на ГЕРБ Лиляна Павлова със спрените проекти, България се отказва да развива своята пътна инфраструктура с безвъзмездно европейско финансиране. „Бюджетът на Оперативна програма „Транспорт” е 2 милиарда евро. Втора приоритетна ос, която финансира пътища, включва достатъчно финансов ресурс – малко над 900 милиона евро, с които да се финансират всички текущи проекти. Магистрала „Тракия” и магистрала „Хемус” в участъка на гара Яна, които трябваше да бъдат приключени предсрочно, с много усилия, закъснения и за съжаление човешки жертви, бяха въведени в експлоатация със закъснение. Текущите проекти като магистрала „Марица”, магистрала „Струма” – Лот 4, Кърджали – Подкова, вървят със закъснение”, добави Павлова. По думите й обходът на Монтана, на Враца, на Габрово и Западна дъга се изпълняват от около една година. „Имаме проекта за Западната дъга, което е връзката на магистрала „Люлин”, която свършваше в нищото, с бул. „Сливница” и важния транспортен коридор и направление към София – Калотина. Стойността на договора е от около 50 милиона, 50 % вече са изплатени. Физическото изпълнение е на много над 50 %. Вместо да го изплащаме с безвъзмездно европейско финансиране, благодарение на това отстъпление да се защити националният интерес, сме в ситуация, в която или бюджетът ще трябва да ги покрие, или ще трябва да се вземе поредният заем”, каза още Лиляна Павлова. Ивайло Московски, бивш министър на транспорта в правителството на ГЕРБ, допълни, че без да има никакъв риск за загуба на средства, без причина тези проекти да бъдат свалени от изпълнение, наблюдаваме точно това. „България се лишава от редките си възможности, минавайки 5 коридора през територията, да бъдат осигурени безвъзмездни средства за реализиране на пътни и железопътни проекти. За голямо съжаление оттук нататък тези проекти ще струват пари, извадени от джобовете на българските граждани. Апелираме за максимално усилие от всички институции, от които зависи, тези проекти да се рестартират и продължат”, заяви Московски. В рамките на брифинга председателят на ГЕРБ Бойко Борисов коментира и актуалната ситуация в Народното събрание. „Случващото се в момента в парламента, е поредният фарс. 204 души в парламента – 66 кворум. Аз се регистрирах, за да покажа отново, че Станишев го няма на работа. Пак закъсня – дойде в 9.30 часа”, заяви Борисов. Той допълни, че ГЕРБ не е отворена опозиция и по никакъв начин не иска да съдейства на това управление. „Оттук-нататък аз съм убеден, че незабавно трябва да има парламентарни избори, ново мнозинство, нов парламент, за да може така, както ни подредят хората, политическите лидери да проявим разум и да седнем да говорим”, добави Борисов. Председателят на ГЕРБ заяви, че избягва да коментира решения на Конституционния съд. „Конституционните съдии имат възможност в мотивите си, в решенията, да кажат всичко, каквото са искали да кажат. Това че синът на Румен Ненков е депутат от ГЕРБ не значи нищо и нямаме абсолютно никакви контакти с него”, добави Борисов. „Делян Пеевски е избран депутат от Пазарджишкия район. Аз с по-голям интерес бих коментирал писмото на г-н Пеевски, в което казва, че контрабандата, корупцията и още нещо са го спрели от шеф на ДАНС. Доколкото помня от парламента, и от гласуването, това бяха Станишев и Местан. Те оттеглиха неговата кандидатура и предложиха Писанчев. Така че аз бих насочил своето внимание тук – коя част от контрабандата или корупцията, за която по същия начин говори днес и президентът Първанов – за обкръжението на Станишев, което е направило всичко това”, заяви Борисов.
Вече не харесвам ·  ·  · преди 3 часа чрез мобилния · 

No comments: